Uroczyste pasowanie na ucznia klasy pierwszej Akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej 105 Rocznica Odzyskania Niepodległości przez Polskę Do Hymnu! Szkoła Filialna w Dworszowicach Kościelnych

Tajemnice Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej

Drukuj
Karolina Kmieć Kategoria: PSP w Nowej Brzeźnicy
Opublikowano: 17 czerwca 2019 Odsłony: 2206

b_507_380_16777215_00_images_aktualnosci2018-19_sp2019-06-17_00.JPG

Tuż na początku czerwca, w dniach 3-4 czerwca 2019 r., miała miejsce wycieczka zorganizowana w ramach realizowanego w naszej szkole projektu ekologicznego "Wesołe Eko-ludki". Pięćdziesięcioro uczniów z klas IV-VI,  którzy w trakcie roku szkolnego uzyskali najlepsze wyniki z przyrody, przez dwa dni pod mogło bliżej zapoznać się z walorami przyrodniczymi i atrakcjami turystycznymi Wyżyny Krakowsko- Częstochowskiej.

Pierwszy dzień wycieczki upłynął pod znakiem zamków i ich ruin, które wraz z ostańcami wapiennymi i wszechobecnymi amonitami są charakterystycznymi elementami krajobrazu Jury. W drodze na Szlak Orlich Gniazd podziwialiśmy Rezerwat Parkowe i jego tajemnice: Bramę Twardowskiego, Jaskinię Niedźwiedzią, czy staw Sen Nocy Letniej. W końcu dotarliśmy do Mirowa - miejsca ruin XIV-wiecznej warowni, by po przejściu w zasobną w chronione rośliny Grzędą Mirowską podziwiać zrekonstruowany Zamek Bobolice. Tego dnia czekała na nas także istna perełka Jury – zapierająca dech w piersiach XIV-wieczna warownia Ogrodzieniec w Podzamczu. W drodze do miejsca noclegowego odwiedziliśmy jeszcze jedno ciekawe miejsce – Pustynię Błędowską.

Drugi dzień przyrodniczej przygody spędziliśmy na terenie Ojcowskiego Parku Narodowego. Wizytę rozpoczęliśmy w Muzeum Regionalnym, gdzie dzięki zastosowanym  nowoczesnych technologiom mogliśmy w bardzo przystępny sposób poznać nie tylko niezwykłą historię Doliny Prądnika, lecz także dawne i obecne bogactwo fauny i flory Parku. Bogatsi w teorię, eksplorując nieznane nam cieniste i przynoszące chłód lasy, ruszyliśmy do Jaskini Łokietka, Bramy Krakowskiej, Maczugi Herkulesa.

Wycieczkę Wyżyną Krakowsko-Częstochowską zaliczamy do bardzo udanych, do czego niewątpliwie przyczyniło się wzorowe zachowanie uczestników jak i ich świetna integracja. Ponadto kolejny raz przekonaliśmy się, że leżące blisko nas tereny Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej są niezwykłym, pełnym tajemnic i uroku miejscem, które warto bliżej poznać. Z pewnością jest to świetny pomysł na niejedną wakacyjną wyprawę.

Opiekę nad uczniami podczas wycieczki sprawowali nauczyciele: Małgorzata Mesjasz, Agnieszka Kozińska, Anna Kielasińska, Karolina Kmieć.

>> GALERIA ZDJĘĆ <<

19.02.2023 - Zaktualizowano dział "Rekrutacja"
Do przeglądania strony zalecamy przeglądarkę Mozilla Firefox oraz rozdzielczość ekranu 1024x768 lub wyższą. Administrator strony nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów oraz zdjęcia publikowane przez redaktorów strony.